Wednesday, January 20, 2010

Hos Veterinären idag...

Så idag åkte man till stallet som vanligt och var där kl 7. Fodrade, mockade, satt hästar på skrittmaskinen osv och följde alla dagliga rutiner vi har. Sen när jag var färdig dök Mary upp så då stack vi ut och red. Jag red Maybe Baby och red henne HÅRT eftersom vi försöker få henne ordentligt halt så vi lättare kan hitta hennes problem när vi kommer till veterinären! 20 min Galopp i ridhuset, 30min klättra i backar, och sedan ytterligare 1,5h utomhus på asfalt bland annat. Men tror ni att hon blev haltare? NEJ!!!

Så hos veterinären konstaterar vi att det är inget fel på benen längre. Utan måste sitta högre upp och att hon antagligen alltid bara har gått så här konstigt! Så vi gav henne en injektion i vänstra höften i hopp om att det ska hjälpa henne, och hjälper det inte, kan vi inte göra nått mer, men hjälper det så är det bra. Men hon kommer antagligen åka till sin nya ägare inom 2 veckor ialla fall!!! JA! Tjejen som vi skickade min DVD till hon ringde idag och sa att hon köper henne! SUPER!!! Så nu blir jag nog en busy DVD:producerare i framtiden... Haha

Fancy har återhämtat sig superbra. Var 2 veckor sen jag tog in henne till veterinären för hon knappt kunde gå. Var superhalt på höger fram. Hon har sidben nere strax innan hoven som vi trodde var problemet. Men eftersom hon svarade så bra på behandlingen, så kanske hon kommer kunna bli bra ialla fall!

Var och red Goldie idag. Blev bara ett 40min pass idag. Hon känns inte så superfräsh fortfarande, så får se om hon blir bättre med ett par skor. Dom åker nog på innan helgen hoppas jag! Hon känns halt, men hon visar inget på böjprov och jag strechar henne varje ridpass och masserar och verkar inte vara nått fel där heller. Så får se... Vi jobbade inte så hårt idag. Värmde mest bara upp henne, galopperade en del och sedan flytta olika delar lite innan det fick vara nog för dagen.

No comments:

Post a Comment