Wednesday, September 8, 2010

Chock!

Kom till Whispers of Hope igår och skulle hämta grimman... Ingen grimma där! Nähä.. Då får jag bara ta något annat då... Så tog en annan grimma och gick ut till Goldies utebox. Inge häst där och ingen i hagen heller! Vad nu? Gick för att snacka med Mary Elisabeth och hon sa att Goldie stod i Karantän för hon hade bitit en människa väldigt hårt och dom vill vara säkra på att hon inte fått Rabies! Haha
Det är ju inte som att Goldie inte har varit aggresiv när det fodras förrut! Men så går det när hon knappt får någon mat. En skopa pellets och en flinga hö 2 gånger om dagen! Jag skulle också vara grinig då! Speciellt när hästen som står brevid försöker stjäla ens mat och den tjejen som matar råkar stå imellan! FY alltså! Och nu ska Goldie behöva vara lidande med ingen ridning och inte ens se typ några människor eller hästar i 30 dagar. Och jag som hade siktat in oss på tävlingen den 18 sept. Yeah like that is going to happen! Så irriterad!

Men jag snackade med Jody idag och han hade en häst som jag ska får låna av honom antagligen. Lät som han skulle köra han hit till wichita falls redan imorgon så jag får prova honom! Så det ska bli spännande! Så kanske det inte blev så tokigt ialla fall!

Fick ju visserligen rida en annan häst ute på Whipsers men han kändes inte alls redo för att tävla om bara 2 veckor. Så jag får hoppas på att Jodys häst är nått att ha =)
Annars skiter jag bara i tävlingen. Men det är bara 2 till som jag kan vara med på så vill inte direkt missa den ena.

Glömt att uppdatera att Mister Man är såld nu. Min fina palomino. Ska lägga upp en film på honom ialla fall någon dag så ni kan se honom!

Nu ska jag ta och springa iväg!

1 comment:

  1. Finns det en chans att du kommer fortsätta med ridlektioner och dyl. (med basjkirer naturligtvis) när du kommer tillbaka till Sverige? Mvh / sofiwernstrom@hotmail.com

    ReplyDelete